آیا خرید حضوری برای مشتریان ممکن است؟

از آنجایی که اوتانا مارکت فروشگاه اینترنتی است، لذا خرید و تحویل سفارش تنها از طریق سایت امکان ‌پذیر می باشد.مشتریان گرامی میتوانند حضوری و با هماهنگی قبلی به آدرس فروشگاه مراجعه کنند

در چه ساعاتی میتوانم سفارش خود را ثبت کنم؟

سفارش کالا در تمامی روزهای سال به صورت 24 ساعته امکان پذیر است.


 چه اطمینانی برای خرید از فروشگاه آنلاین اوتانا مارکت وجود دارد؟

فروشگاه اوتانا مارکت دارای نماد اعتماد الکترونیکی یک ستاره از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت است. همچنین اوتانا مارکت با چندین سال سابقه همواره در دسترس مشتریان و پاسخگوی سوالات و مشکلات آنها خواهد بود.


 آیا کالاهای موجود در اوتانا مارکت گارانتی دارند؟

بسته به نوع کالا گارانتی ها نیز متفاوت است. در صفحه مخصوص هر محصول نوع گارانتی آن ذکر شده است. برخی از کالاها ممکن است هیچگونه گارانتی نداشته باشند اما تمامی محصولات مشمول بازگشت 7 روزه کالا تحت شرایط معین خواهند شد.


 چه محصولاتی را میتوانم سفارش دهم؟

تمامی محصولاتی که در سایت با عنوان موجود نمایش داده شده و برای آنها قیمت تعیین شده است.


 

 قیمت محصولات در اوتانا مارکت در مقایسه با سایر فروشگاه ها چگونه است؟

فروشگاه اوتانا مارکت همواره سعی در ارائه محصولات با مناسب ترین قیمت دارد. قیمت محصولات در این فروشگاه بسیار رقابتی و در مقایسه با سایر فروشگاه ها بسیار مناسب است. ضمن اینکه گاهی برخی از محصولات در شرایط ویژه به فروش میرسند که قیمت آنها بسیار پایین تر از قیمت بازار است.

 

 سفارش مورد نظر چه زمانی به دست من میرسد؟

سفارش های ثبت شده برای شهرستان، تا ساعت 12 ظهر در همان روز ارسال میشود. بسته به فاصله شهر از شیراز حدود 24 تا 72 ساعت از زمان ارسال، کالا به دست مشتری میرسد. سفارش های ثبت شده برای شهر شیراز نیز تا ساعت 15 در همان روز ارسال و به دست مشتری خواهد رسید.


 آیا میتوانم چند محصول را به صورت همزمان سفارش دهم؟

بله، شما میتوانید از یک محصول به تعداد زیاد و یا چند محصول مختلف را به صورت همزمان سفارش دهید.


پس از ثبت سفارش، مبلغ مورد نظر را چگونه پرداخت کنم؟

پرداخت هزینه سفارش به چندین روش ممکن است :

- پس از ثبت سفارش به درگاه بانکی متصل شده و از طریق شماره کارت بانکی و رمز عبور مبلغ سفارش پرداخت خواهد شد. 


آیا پس از ثبت قیمت نهایی که در سایت قید شده، باید هزینه دیگری پرداخت کنم؟

بدیهی است که مشتری فقط هزینه کالا را میپردازد و در اوتانا مارکت هزینه های اضافه مانند مالیات بر ارزش افزوده، عوارض و ... به مشتری تحمیل نمیشود. ضمن اینکه حتی سفارشات بالاتر از 100 هزار تومان، هیچگونه هزینه ای به آن اضافه نمیشود و ارسال کالا از طریق پست و پیک موتوری، رایگان خواهد بود. اما سفارشات با هزینه کمتر از 100 هزار تومان، شامل هزینه پیک 6 هزار تومانی خواهند شد و مابقی هزینه ارسال به عهده اوتانا مارکت خواهد بود. لازم به ذکر است در جهت تکریم مشتریان اعم از مشتریان ساکن شیراز یا سایر شهرها، هزینه های ارسال کاملا برابر است و فقط در صورت خرید عمده، شامل افزایش قیمت هزینه ارسال تا نهایتا 40 درصد میشود.


چطور از وضعیت سفارش مطلع شوم؟

پس از تکمیل سفارش و تایید همکاران بخش فروش بابت ارسال، سفارش در نوبت ارسال خواهد رفت.
سفارشات شیراز در 2 نوبت ارسال خواهند شد: سفارشاتی که از 5 بعدازظهر تا 11 صبح روز کاری ثبت شوند، بین 2 تا 5 بعد از ظهر همانروز تحویل مشتری شیرازی خواهند شد. سفارشاتی که تا قبل از ساعت 3 بعد از ظهر نیز ثبت شوند بین ساعت 5 تا 7 بعداز ظهر همانروز تحویل در شیراز خواهند داشت.
ارسال برای سایر شهرها نیز روزانه 1بار از طریق پست انجام میشود. سفارشاتی که تا قبل از ساعت 11 صبح ثبت شوند، در همانروز با پست ارسال میشود. سفارشاتی که در بعد از ساعت 11 صبح و یا در ایام تعطیلی فروشگاه ثبت شوند، به اولین روز کاری موکول شده تا پس از هماهنگی ارسال شود. پس از اینکه سفارش مشتری ارسال شد، با مراجه به صفحه "پیگیری سفارش" و وارد کردن "کد خرید " میتوان به کد رهگیری مرسوله پستی که در بخش "وضعیت سبد" اضافه شده، دسترسی داشت.
با وارد کردن کد رهگیری در سایت پست، میتوان شرایط دریافت کالا در شهر خود پیگیری کرد.
گفتنی است این کد از طرف شرکت پست اعلام میشود و فروشگاه این کد را صادر نمیکند. به همین دلیل درباره صحت و سقم این کد مسئولیتی ندارد. البته این کد از شماره 10008633و 2000500666 به شماره همراه مشتری که در حین تکمیل مشخصات ثبت شده پیامک میشود.


در صورت تکمیل، تغییر یا انصراف سفارش، باید چه مراحلی طی شود؟

برای تکمیل، تغییر یا انصراف سفارش تا قبل از رفتن سفارش در نوبت ارسال میتوان با همکاران بخش پشتیبانی به شماره 2544 283 0933 تماس گرفته تا سفارش اصلاح شود. اما پس از اینکه سفارش ارسال شد (در مرحله ارسال یا پس از تحویل کالا) لطفا با بخش گارانتی فروشگاه هماهنگ شود. در صورت انصراف به دلیل وجود ایراد یا مغایرت ، تمامی مبلغ پرداختی بازگشت داده خواهد شد. در غیر این صورت (انصراف از خرید به دلیل غیر فنی) فقط هزینه ارسال به عهده مشتری خواهد بود و هزینه پرداختی کالا به صورت کامل عودت خواهد شد.


نحوه دریافت اطلاعات دقیق و کامل تر چگونه است؟

اوتانا مارکت سعی دارد تا هر آنچه مشتری در مورد خرید کالای مورد نظر نیاز دارد به صفحه اطلاعات آن محصول در سایت منتقل کند. اما ممکن است سوالات بسیار جزئی به ذهن مصرف کننده خطور کند. برای این موضوع هم میتوان در بخش نظرات سوال مرتبط را پرسید که در اسرع وقت جواب داده خواهد شد، هم میتوان از شبکه پشتیبانی تلگرام به آدرس telegram.me/otanamarket و یا شماره 09177870906 استفاده کرد.
خواهشمند است بدلیل سوالات متنوع و بسیار زیاد مشتریان، از سوالاتی که جوابشان در متن توضیحات کالا آمده و یا سوالات بی ربط و یا سوالاتی که در بخش نظرات جواب داده شده، پرهیز کنید.


زمان موجود شدن کالاهای ناموجود، چه زمانی است؟

فروشگاه اوتانا مارکت با داشتن طیف وسیعی از محصولات، خود را مستلزم میداند که تا حدالمکان موجودی های سایت را افزایش دهد. اما به مرور زمان کالا ها بدلیل عدم تولید یا عدم صرفه اقتصادی موجود نخواهند شد. از همین رو نمیتوان زمان دقیقی را برای موجود شدن کالایی که در سایت ناموجود هستند، اعلام کرد. در این شرایط لطفا از طریق همان صفحه پیگیر باشید و یا از قسمت "به من اطلاع بده" فرم را تکمیل کنید تا در صورت موجود شدن برای شما ایمیل و پیامک ارسال شود. گرچه در اولین فرصتی که کالای درخواستی موجود شود، در سایت قیمت گذاری خواهد شد و امکان خرید فراهم میشود.


در صورت کسر وجه از حساب و تایید نشدن سفارش چه کنم؟

در این شرایط ابتدا باید مطمئن شد مبلغ از حساب کسر شده که این موضوع با دریافت تراکنش های بانکی و یا دریافت SMS پرداخت از طرف بانک مشخص میشود. اگر مبلغ در حساب بانک طرف قرارداد باقی بماند، بین 2-3 ساعت تا نهایتا 72 ساعت بعد مبلغ بازگشت داده میشود. اما اگر پس از ثبت سفارش یا پرداخت، SMS تایید برای شما ارسال نشد یا در اولین فرصت در روز کاری با شما تماس گرفته نشد، میتوان با همکاران بخش پشتیبانی موضوع را هماهنگ کرده تا پس از تایید مبلغ دریافت شماره کارت مشتری، مبلغ عودت داده شود.


تفاوت گارانتی ها در چیست و چطور باید از آنها استفاده کرد؟

محصولات اوتانا مارکت در 2 مرحله گارانتی میشوند. هر محصولی که از اوتانا مارکت تهیه میکنید، شامل 1 هفته مهلت تست است. بدیهی است وقتی مشتری از این ضمانت (که از زمان دریافت کالا شروع میشود) استفاده میکند، ابتدا مشکل ، ایراد یا سوالی که درباره کالا دارند را به بخش گارانتی منتقل میکنند. در صورتیکه مشکل قابل حل شدن نبود و امکان رفع مشکل از طریق پشتیبانی نبود، کالا همچنان از ضمانت 1 هفته ای بهره میبرد و میتوان آنرا به دفتر فروشگاه مرجوع کرد تا مشکل حل شود.
اما پس از پایان زمان مرحله اول با استفاده از اطلاعات گارانتی که بر روی جعبه درج شده، میتوان از گارانتی استفاده کرد. تحت این شرایط باید دید شرکت گارانتی کننده، چه شرایط و مقرراتی را تنظیم کرده و مشتری طبق آن اصول میتواند پیگیر گارانتی باشد.
لازم به ذکر است استفاده از گارانتی فقط برای کالایی کاربرد دارد که آن محصول دارای گارانتی ( به غیر از مهلت تست 1 هفته ای که توسط اوتانا مارکت مشخص شده) باشد. یعنی اگر پس از 1 هفته کالا نیازمند به گارانتی بود، باید آن محصول تحت گارانتی باشد. در غیر اینصورت فقط همان 1 هفته مهلت تست، تنها گارانتی آن کالا محسوب میشود.


هزینه های ارسال چطور محاسبه میشود؟

سفارشات بالای 500 هزار تومان بصورت رایگان برای سراسر کشور ارسال میشود. اما به سفارشات زیر 200 هزار تومان مبلغ 5000تومان هزینه پست برای شهرستانها و پیک موتوری در شیراز اضافه میشود.


شرایط همکاری با فروشگاه چگونه است؟

فروشگاه اینترنتی اوتانامارکت، موقعیتی را برای فروشندگان فراهم کرده تا اجناسشان را به شکل اینترنتی به‌فروش برسانند. به این ترتیب تولیدکنندگان یا واردکنندگان کالا و همچنین کسانی که محصولات خانگی تولید می‌کنند می‌توانند از فروشگاه بزرگ اوتانامارکت برای فروش محصولاتشان استفاده کنند.


سوالات در چه زمانی پاسخ داده میشود؟

سوالات در اولین فرصت داده جواب خواهد شد، مگر اینکه جواب سوال به زمان موجود شدن کالا بستگی داشته باشد تا بتوان طبق موجودی جواب درست را اعلام کرد. تحت این شرایط سوالاتی که جوابشان در متن و توضیحات داده شده و یا در سوالات قبلی پاسخ داده شده، دیرتر جواب داده خواهند شد.